آزمون

افسران و سربازان فرانسوی که در جنگ های ناپلئون شرکت داشتند ، به دلیل خوردن غذا هی کهنه ای که چند روز در راه بودند ، مسموم و تلف می شدند . ناپلئون 1200 فرانک جایزه برای کسی تعیین کرد ، که یک راه علمی برای جلوگیری از فاسد شدن غذا های مانده ابداع کند . این جایزه نصیب " نیکلا آپرت " یک آشپز فرانسوی شد . او غذا ها را در ظرف های شیشه ای می ریخت ، و در آنها را به خوبی مسدود می کرد ، و این ظروف را مدتی در آب جوشان نگه می داشت . همچو غذاها بعد از مدتها سالم به دست جنگاوران رسید .

امروزه مصرف غذا های کنسرو شده بسیار رایج است ، و شما هم گاه و بیگاه از آنها استفاده می کنید . اما هرگز فکر کرده اید ، که اگر هوا ولو به مقدار کم در قوطی کنسرو وارد گردد ، غذای داخل آن خراب می شود ، زیرا در هوا باکتری وجود دارد . بنابراین برای کنسرو کردن کامل ، باید هوا را از قوطی خارج کرد ، و قوطی را کاملاً درز گیری نمود . اما نوعی باکتری ها نیز وجود دارد ، که حتی بدون هوا نیز می تواند رشد کند ، بنابراین اگر غذای کنسرو شده درست نپخته باشد ، این باکتری در داخل قوطی کنسرو تکثیر می شود ، و غذا را سمی می کند . و اگر این غذا خورده شود ، شخص دچار سرگیجه و تهوع شده ، و عضله هایش فلج می شود .
سپس بینایی او لطمه می بیند ، و در برخی موارد می میرد . بنابراین اگر شما غذا را در خانه کنسرو می کنید ، مراقب باشید ، این غذا قبل از ریخته شدن در ظرف ، در دیگ یا زود پز خوب بپزد . و اگر از بیرون تهیه می کنید ، فقط کنسرو هایی با مارک معتبر بخرید .

دانستنی های بعدی را دنبال کنید .

آیا میدانید که (5) : چرا برخی ها غش می کنند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی