آزمون


هواپیمایی که در جیب جا می‌شود!

هواپیمایی که در جیب جا می‌شود!
بی‌شک، هواپیماهای کنترل از راه دور، یکی از جالب‌ترین ساخته‌های اخیر دانشمندان است. اما مشکل عمده آنها این است که در وضع بد جوی، نمی‌توان آنها را در بیرون از خانه هدایت کرد، زیرا بیشتر آنها، اندازه‌ای بزرگ دارند. هواپیمای بسیار کوچک کنترلی که توسط اسکایپ عرضه شده این مشکل را به سادگی حل کرده و در سرمای زمستان نیز در بیرون از خانه کنترل می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که از تخت خواب خود، آن‌ها را هدایت کنید. با ابعادی به اندازه‌ 10 سانتی متر مربع، چهار بال پروازی دارد که شما را محو ترفندهای جذاب خود می‌کند.

هواپیمای بسیار کوچک با استفاده از فناوری ژیروسکوپ و شتاب سنج به شکلی کاملا حیرت‌آور، ایستایی خود را حفظ می‌کند. این بدین معناست که یک پرنده مناسب برای محیط‌های باز است که مجهز به سه سطح هدایتی مختلف برای شرایط و توانایی‌های متفاوت است. نکته جذاب این پرنده ترفندهایی است که انجام می‌دهد. این هواپیمای کوچک می‌تواند در هوا پشتک بزند؛ با کمی تمرین، شما می‌توانید آن را وادار به انجام حرکات 8-مانند و دور زدن کنید. با یک شارژ 30 دقیقه‌ای از طریق کابل USB، پروازی هفت تا هشت دقیقه‌ای را برای شما ممکن می‌سازد.


پیشنهاد اخراج کارمندان مجرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، ضمن اشاره به شمار کارمندان مجرد در استان، پیشنهاد داد: کارمندان مجرد، در یک سال آینده، اقدام به ازدواج نمایند و در غیر این صورت، متأهلین دارای شرایط کاری، جایگزین آنان در محیط‌های اداری شوند. آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، با بیان اینکه تحرک جوانان برای ورود به زندگی مشترک، کم شده است، گفت: اصلاح دیدگاه فرهنگی در حوزه ازدواج، الزامی است.


تلفن همراه ناصرالدین شاه


تلفن همراه ناصرالدین شاه
شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد. این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل‌های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است. این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه «البیس» شهر زوریخ است.


سوءاستفاده بوکوحرام از کودکان


سوءاستفاده بوکوحرام از کودکان
تروریست‌ های تکفیری بوکوحرام در نیجریه، کودکان و زنان ربوده‌ شده را وادار می‌ کنند در مناطق شمالی این کشور به عنوان «بمب‌گذار انتحاری» عمل کنند. یک تحلیلگر ارشد مسائل آفریقا، از موسسه «وریسک ماپلکرافت»، با افشای شیوه‌های جدید عناصر بوکوحرام در عملیات تروریستی گفت: این تندرو‌ها کودکان کم سن و سال را تحت آموزش نظامی خود قرار می‌دهند و از آنها در عملیات تروریستی استفاده می‌ کنند. بوکوحرام برای اجرای بمب‌گذاری‌های انتحاری، به زنان و کودکان وابسته است زیرا آنها به سهولت می‌توانند در محیط‌ های شهری شلوغ نفوذ و بدون برانگیختن شک و سوء ظن، از ایست‌های بازرسی امنیتی عبور کنند. این مسئله بر توانایی بوکوحرام در دسترسی به تمامی عناصر جامعه و شستشوی مغزی و استفاده از آنان تاکید دارد.

گزارش‌ها مبنی بر استفاده بوکوحرام از چند فرد کم سن و سال که گفته می‌شود بمب‌گذار انتحاری هستند، دال بر این است که آنها از میان انبوه قربانیان آدم ربایی بوکوحرام انتخاب و به اجرای حملات یادشده وادار شدند. بوکوحرام که نام آن، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است، به مدت پنج سال است برای ایجاد به زعم خود «کشوری اسلامی» در شمال شرق نیجریه اقدامات خشونت آمیزی به راه انداخته‌ است.


فرزند پادشاه جدید عربستان نخستین فضانورد مسلمان


فرزند پادشاه جدید عربستان اولین فضانورد مسلمان
شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه جدید عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان بود که با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کره زمین گشت.
در سال ۱۹۸۵فضاپیمای دیسکاوری برای یک مأموریت هفت روزه در بیست و ششم خرداد 1364 زمین را ترک کرد؛ در بین سرنشینان این فضاپیما یک شاهزاده سعودی به نام سلطان سلمان‌السعود حضور داشت؛ سلطان بن سلمان فرزند سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه جدید عربستان، از یکی از سه ازدواج وی است. وی در جریان این سفر که به طور زنده از تلوزیون عربستان پوشش داده می‌ شد، در به راه انداختن سه ماهواره ارتباطی از جمله سازمان ارتباطات عربی (عرب ست) همکاری کرد و تعدادی آزمایش که به دست دانشمندان سعودی طراحی شده بود، در سفینه انجام داد. دیسکاوری پس‌از سفری هفت روزه، چهارم تیرماه در پایگاه هوایی ادواردز فرود آمد و نام سلطان سلمان‌السعود به‌عنوان نخستین فضانورد مسلمان به‌ثبت رسید.


احتمال راه‌اندازی اپراتور مخابراتی مشترک میان ایران و عراق


احتمال راه‌اندازی اپراتور مخابراتی مشترک میان ایران و عراق
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان دیداری که با همتای عراقی خود داشت، از احتمال راه اندازی اپراتور مخابراتی مشترک میان دو کشور خبر داد و گفت: با توجه به حجم سفرهایی که میان مردمان دو کشور صورت می گیرد، صحبت هایی صورت گرفته و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که علاوه بر آمادگی اعمال برخی تخفیف‌ها برای مشترکان، این توان نیز وجود دارد که میان دو کشور اپراتوری مشترک راه اندازی شود تا بدین ترتیب، بحث رومینگ میان دو کشور با شرایط بهتری برقرار شود.

وی در ادامه صحبت های خود درباره همکاری های ICT ایران و عراق نیز توضیح داد:‌ با توجه به مرز طولانی که میان دو کشور وجود دارد، ما از پنج نقطه از نظر صوت و دیتا به یکدیگر اتصال داریم. وزیر ارتباطات در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای گسترش روابط صوتی و دیتای دو کشور اظهار کرد: علاوه بر این در بحث و مذاکرات صورت گرفته موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مطرح شد. واعظی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به مرز طولانی دو کشور در موارد متعدد ساکنان نقاط مرزی برای استفاده از تلویزیون و یا موبایل با دشواریهایی مواجه می‌شوند که در مذاکرات صورت گرفته بحث شد که روشی طراحی شود تا تداخلاتی که در حال حاضر در نقاط مرزی دو کشور وجود دارد، برطرف شده و بحث رومینگ مربوط به نقاط مرزی و همچنین تداخل تصویر به شکل جدی ساماندهی شود.
وی همچنین از بحث و مذاکره برای گسترش همکاری های پست و پست بانک دو کشور خبر داد و گفت:‌ در زمینه اپراتوری نیز صحبت هایی صورت گرفته تا شرکت های دو کشور، ارتباطات نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.


کوچک ترین شارژر همه فن حریف


کوچکترین شارژر همه فن حریف

کوچکترین شارژر همه فن حریف
شارژرها در سفر همیشه جای زیادی را اشغال می کنند و باعث اعصاب خردی می شوند. بزرگ ترین شارژرها مخصوص لپ تاپ هستند که حمل و نقل آن ا نیز بسیار سخت است، اما با جدیدترین محصول شرکت «زولت»، همه مشکلات تمام شده است. زولت، یک شارژر جدید و کوچک است که مخصوص لپ تاپ ها ساخته شد، اما می تواند دستگاه های دیجیتالی دیگر را نیز با قدرت شارژ کرده و کار همه دستگاه ها را راه بیندازد. این شارژر 4 برابر کوچک تر و 3 برابر سبک تر از نمونه های معمولی موجود است. بر روی بدنه این دستگاه کوچک سه درگاه USB وجود دارد که همزمان می تواند 3 دستگاه را شارژ کند و یک سیم هم مخصوص لپ تاپ دارد.


قلعه ای که در آن همه چیز مذکر است!


قلعه ای که در آن همه چیز مذکر است!

قلعه ای که در آن همه چیز مذکر است!
«مونت اتوث قلعه»، عبادتگاهی در یونان است که در منطقه ای به نام هالکیدیکی واقع شده و از سال 800 میلادی تا به امروز از آن به عنوان یک معبد استفاده شده است و قوانین خاص و عجیبی به آن حکمفرماست. در این معبد، حدود 20 رهبر ارتدکس زندگی می کنند و 2000 تن نیز در آن مشغول به انجام کارهای دینی و تحصیل در رشته های مذهبی اند. این افراد از کشورهای مختلف مانند بلغارستان، صربستان و روسیه دور هم جمع شده اند. این معبد بر روی کوه ساخته شده است و مردم این منطقه، آن را به طور کلی مقدس می دانند اما نکته جالب درباره آن نبود هیچ چیز مونثی در این منطقه است. حتی تمام حیواناتی که در محدوده این قلعه قرار دارند، نر هستند. حدود 1000 سال است خانم ها از این معبد دور شده اند و حالا فقط می توانند از کیلومترها دورتر و در حالی که سوار بر قایق هستند، این معبد را مشاهده کنند. گفته می شود از دل این معبد، کمتر صدا بیرون می آید.
به صفحه اصلی وبلاگ هم سری بزنید
www.ba133.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی